Dietetyczne mini serniczki w kokilkach

Diety ciąg dalszy, zatem kolejny przepis, który już kiedyś obiecywałam… hmm… chyba na Instagramie? A może na Fejsie też? Nie pamiętam, moje szare komórki chyba zaczynają zawodzić? Widać mają za mało cukru i jeszcze długo go nie dostaną, niestety.

Króciutko, bez zbędnych tekstów.

Mini serniczki w kokilkach

Składniki na cztery kokilki:

  • 250 g sera na sernik (bez dodatków)
  • 2 jajka
  • 1 czubata łyżka inuliny
  • płatki orkiszowe (może być bez)
  • otarta skórka z cytryny
  • 40 kropli stewii
  • 1 płaska łyżka oleju koksowego
  • suszone jagody goji
  • 1 łyżka mąki jaglanej (może być, nie musi)

Przygotowanie:

Oddziel żółtka od białek. Do miski dodaj 250 g sera na sernik, 2 żółtka i dobrze wymieszaj, najlepiej blenderem. Dodaj pozostałe składniki, czyli roztopiony olej kokosowy, inulinę, skórkę z cytryny, stewię, trochę jagód goji (rodzynki mają zbyt dużo cukru), ewentualnie mąkę jaglaną. Sernik jest bez mąki ziemniaczanej, czasem i ona bywa zabroniona, jako skrobia. Masę dobrze wymieszaj.

W międzyczasie ubij białka na sztywną pianę, dodaj ją do masy serowej i delikatnie wymieszaj. Nakładaj masę do kokilek wysmarowanych masłem i ewentualnie wysypanych płatkami orkiszowymi (na spodzie). Ja użyłam, niedawno kupionych, opiekanych płatków, czyli dodałam coś zastępczego w miejsce klasycznego spodu z ciasta. Można jednak upiec serniczki bez spodu.

Wstaw serniczki do nagrzanego piekarnika (temperatura 180 – 200 stopni) i piecz do lekkiego zrumienienia. U mnie trwało to coś między 30 a 40 minut.

Życzę smacznego, nawet na rygorystycznej diecie, podczas leczenia boreliozy. ;)

Dietetyczne mini serniczki w kokilkach


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak smakuje Aromatyczne Mango?